Alkoholfri remedier

Alkoholfri remedier fra 2024:

Helsebutikker
Fra 2024 kan du købe alkoholfri Bach Blomsterremedier i helsebutikker i Danmark og måske også hos nogle matasbutikker.

De alkoholfri remedier er især anvendelige til børn, dyr og til personer, som ønsker at undgå alkohol af helbredsmæssige eller
religiøse årsager.

Helt små kæledyr
Helt små kæledyr som undulater, hamstere, Chi-hua-hua, Chincilla og andre MÅ IKKE HAVE ALKOHOL overhovedet. Så derfor er Rescue PET,  og alle de alkoholfri remedier et godt alternativ til dem.

Alle Bach Blomsterremedier konserveret i brandy udgår dermed i DK efterhånden som lagrene tømmes.

Bach Trin 1 kursus og engroskøb.
Du kan herudover købe Bach Blomsterremedier engros hos Helsam-engros, såfremt du har gennemført et officielt godkendt Bach Trin 1 kursus  i Danmark.

Da modtager du samtidig et gavekort på 600 kr, så sættet hos grossisten koster ca. 1500 kr ved brug af gavekort i stedet for den vejl. udsalgspris på ca. 3300 kr.

Der er derfor meget at spare ved at du tager intro-kurset Bach Trin 1.

Det kan du tage både som onlinekursus og i fysisk klasseværelse hos de forskellige udbydere i landet.

Konserveret i glycerol/glycerin
Remedierne indeholder modertinkturer (=lagerflaskerne), som er fortyndet i en opløsning af 80% glycerin og 20% vand.

De alkoholfrie remedier er på fuld styrke.
De alkoholfrie remedier virker helt på samme måde som dem på alkohol.
Det er lagerflasker med remedie-indhold (Bachremediet) på fuld styrke.
 Doseringen er  også helt den samme som de almindelige alkoholbaserede Bachremedier.

Og du kan blande de alkoholfri remedier med remedier på alkohol, såfremt du har et sæt med disse, hvilket mange mennesker har pt.

Du kan konservere din remedieblanding i glycerin eller i alkohol, afhængig af hvad du foretrækker og hvem der skal indtage dråberne.

En blandet remedieflaske til en person:
Ligesom med remedierne konserveret i alkohol, kan du også blande op til 7 forskellige remedier i en behandlingsflaske (30 ml pipetteflaske) til op til 3 ugers brug.

Denne metode anvendes af mange mennesker.

Forskellige producenter
Der findes flere forskellige producenter af Bach Blomsterremedier.
Allesammen hedder noget med: De 38 Bach Blomsterremedier eller de originale bach-blomsterremedier efter Dr. Bachs metode.

Dette er IKKE nødvendigvis de remedier, der stammer fra planter, der vokser i Bach Centrets have.

SIdstnævnte kan du kun få ved at købe Nelsons Bachsæt.

Hvis du ønsker, at remedierne skal komme fra planter i den have, hvor lægen E. Bach dyrkede blomsterne,  så skal du derfor vælge remedier af fabrikatet "Nelsons".

Lær at fortynde de klassiske remedier (konserveret i alkohol).

Foreningen anbefaler, at man køber de almindelige remedier, som er lagret på cognac, og at man lærer at blande og fortynde dem på måder, hvor alkoholen tilnærmelsesvis forsvinder.